To trasa, na której asfalt kruszy się bardziej niż stary suchar, a dziur jest tam więcej niż w durszlaku. Mowa o drodze wojewódzkiej numer 925 na odcinku od Rybnika aż do Rudy Śląskiej. Na fatalny stan nawierzchni pomstują niemal każdego dnia np. mieszkańcy gminy Czerwionka-Leszczyny, którzy wspomnianą trasą dojeżdżają do wjazdu na autostradę A1. Swoje mają też do powiedzenia kierowcy, którzy jeżdżą tą trasą na przykład pomiędzy Bełkiem, a Orzeszem, do ta też jej stan jest dramatyczny.
Ale w końcu z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach napłynęły dobre wieści. Rozpisano przetarg na przebudowę całej trasy na odcinku od granicy miasta Rybnik aż do Rudy Śląskiej. To odcinek, którzy ma blisko 13,5 km długości.
- Projekt przewiduje przebudowę drogi, a nie jej remont. Cała DW 925 od granicy Rudy Śląskiej do granicy Rybnika będzie rozebrana i wybudowana od nowa. Dotyczy to także infrastruktury technicznej: odwodnienia, instalacji teletechnicznych, instalacji doprowadzenia gazu, wody itp w zakresie niezbędnym dla przebudowy drogi. Projekt obejmuje również kompleksową przebudowę systemu odwodnienia, który z uwagi na budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych ulegnie modyfikacji. Konstrukcja jezdni zostanie dostosowana do wymagań nośności 115 kN/oś - informuje Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Zakres zaplanowanych robót jest więc ogromny. Mówimy nie tylko o pracach drogowych, ale także o przebudowie linii energetycznych, robotach mostowych, budowie i przebudowie kanalizacji deszczowej, przebudowie gazociągów, sieci kanalizacyjnej i wodociągowej oraz o budowie i przebudowie oświetlenia drogowego.
Zgodnie z warunkami przetargu wykonawca będzie miał na wykonanie wszystkich robót 33 miesiące od podpisania umowy. - Szacunkowy koszt inwestycji to 298 660 000 zł. Po rozstrzygnięciu przetargu będziemy znali oferty potencjalnych wykonawców. Łącznie odcinek ten ma długość 13,432 - informuje Ryszard Pacer.
W czasie przebudowy cały ponad 13-kilometrowy odcinek ma zostać podzielony na pięć fragmentów. Pierwszy to fragment od Rudy Śląskiej do Orzesza. Kolejne trzy znajdują się w granicach miasta Orzesze. Ostatni odcinek to fragment od tego miasta aż do granic Rybnika. Prace mają być realizowane etapami. - Jednak kolejność ich wykonania będzie uzgodniona z wykonawcą. Najprawdopodobniej prace na niektórych odcinkach będą wykonywane jednocześnie - zaznaczają w ZDW.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?