Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny raz przedłużono termin składania ofert na budowę drogi Pszczyna-Racibórz. Wykonawcę poznamy dopiero za kilka tygodni

Barbara Kubica-Kasperzec
Barbara Kubica-Kasperzec
Droga Pszczyna-Racibórz kończy się dziś w rejonie ulicy Wodzisławskiej
Droga Pszczyna-Racibórz kończy się dziś w rejonie ulicy Wodzisławskiej Daniel Wojaczek
Po raz drugi przesunięty został termin rozstrzygnięcia przetargu na budowę ostatniego odcinka drogi Pszczyna-Racibórz. Oferty od potencjalnych wykonawców otwarte zostaną dopiero 28 lutego. Powód? Znów oferenci mieli pytania dotyczące budowy.

Po raz drugi przesunięty został termin otwarcia ofert w przetargu na budowę ostatniego w granicach Rybnika odcinka drogi regionalnej Pszczyna-Racibórz. Pierwotnie oferty miały zostać otwarte w połowie lutego, potem termin przesunięty został na 21 lutego. Teraz okazuje się, że termin ponownie uległ zmianie. Oferty od potencjalnych oferentów otwarte zostaną dopiero 28 lutego.

- Spłynęły do nas kolejne pytanie dotyczące dokumentacji przetargowej, stąd zmiana terminu - mówi Agnieszka Skupień, rzeczniczka Urzędu Miasta w Rybniku. Kolejnym skutkiem przesunięcia terminu składania ofert będzie późniejsze rozstrzygnięcie przetargu. Termin otwarcia ofert od wykonawców nie jest bowiem tożsamy z terminem rozstrzygnięcia przetargu. Bo po otwarciu kopert urzędnicy będą potrzebowali jeszcze co najmniej kilkunastu dni na ocenę złożonych ofert.

Przypomnijmy. Przetarg dotyczy budowy brakujący czterokilometrowego odcinka od węzła Wodzisławskiego na DK78 do ronda na ul. Sportowej w dzielnicy Niewiadom. - Doprowadzenie Drogi Regionalnej do ul. Sportowej zakończy budowę południowej obwodnicy naszego miasta, pozwalając na szybki przejazd przez Rybnik kierowcom podróżującym na trasie między Żorami, a Raciborzem. Dla Rybnika jest to szansa na nowe "otwarcie się na świat" terenów inwestycyjnych, zlokalizowanych w rejonie ulicy Sportowej - zwraca uwagę Piotr Kuczera, prezydent Rybnika, który dodaje, że może na tym skorzystać nie tylko Rybnik, ale powiat rybnicki oraz okoliczne gminy.

W ramach budowy czterokilometrowego odcinka do zrobienia jest jednak wiele. Nie chodzi bowiem o samą budowę jezdni, ale też całej drogowej architektury. - W ramach inwestycji wybudowane zostaną: bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z ul. Grota-Roweckiego, skrzyżowanie typu rondo na skrzyżowaniu z ul. Sportową, 4 obiekty mostowe, umożliwiające trasie przekraczanie innych dróg oraz obsługę węzła, 5 przepustów dla zwierząt - wylicza Agnieszka Skupień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta w Rybniku.

- Koszt budowy drogi obejmuje również wykonanie oświetlenia odwodnienia, przebudowę i budowę sieci uzbrojenia terenu, wykonanie elementów ograniczających negatywny wpływ inwestycji na środowisko np. ekrany akustyczne oraz nasadzenia zieleni - słyszymy w rybnickim magistracie.

Według szacunków budowa fragmentu drogi kosztować ok 265 mln zł. Taką kwotę zarezerwowano z dotacji i środków miejskich na inwestycję. Czy to wystarczy na budowę 4-kilometrowego odcinka? Dowiemy się po otwarciu ofert.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto