Urząd miasta w Rybniku od wtorku ogranicza działalność w związku z koronawirusem. Sprawdźcie, co się zmieni!
W związku ze wzrastającą liczbą zakażeń koronawirusem Prezydent Miasta Rybnika zdecydował o wprowadzeniu od wtorku, 20 października do odwołania, ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Rybnika.
Decyzja wynika z troski o zdrowie klientów i pracowników magistratu, a także jest podyktowana koniecznością zapewnienia ciągłości pracy urzędu w zakresie załatwiania najpilniejszych spraw.
Apeluję do mieszkańców, by osobiście zgłaszali się urzędu tylko w sytuacjach niezbędnych i to po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. W związku z trudną sytuacją, w której wszyscy się znaleźliśmy, musimy ograniczać swoje kontakty do minimum – podkreśla prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Urząd Miasta Rybnika będzie czynny w godzinach:
- · poniedziałek – środa: 7.30 – 15.30
- · czwartek: 7.30 – 18.00
- · piątek: 7.30 – 13.00
- Urząd Stanu Cywilnego będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach: 7.30 -15.30.
Najważniejsze informacje:
- · Od 20 października w urzędzie miasta wyłączona jest bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących:
- - ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- - pomocy społecznej;
- - świadczenia usług komunalnych;
- - wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
- - budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego
- - ochrony środowiska
- - korzystania z wód (na podstawie ustawy Prawo wodne)
- - infrastruktury telekomunikacyjnej
- Osobiste załatwienie sprawy w Urzędzie w sytuacji tego wymagającej możliwe jest po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem danego wydziału czy biura.
- · Urząd Stanu Cywilnego realizuje sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- · Wszystkie dotychczas umówione wizyty (osobiście lub telefonicznie) zostają anulowane, za wyjątkiem wizyt umówionych za pośrednictwem elektronicznego (kolejkowego) systemu rezerwacji terminów.
W pozostałym zakresie kontakt klientów z pracownikami Urzędu następuje wyłącznie telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Urzędu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w zakładce Magistrat.
- · Klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.
- · Przy wejściu do budynku od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.
- · Kasy w budynkach Urzędu będą zamknięte. Zaleca się, aby w miarę możliwości opłat dokonywać przelewem.
- · Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?