Spotted na terenie Rybnika istnieje od stycznia. I choć funkcjonuje tylko jako fanpage na facebooku, posiada już swoich zwolenników. Czym jest? To pomysł między innymi na szybki podryw osób spotkanych w autobusie, kawiarni czy bibliotece. Anonimowe pozdrowienia wypływają najczęściej od płci męskiej, choć - jak zdradzają pomysłodawcy - większa liczba użytkowników ‘lubiących’ profil to kobiety.
Maciek, jeden z organizatorów inicjatywy komentuje: - Mężczyźni pierwsi wychodzą z inicjatywą, choć na fanpage’u jest ponad 66,6 proc. dziewczyn. Z czego około 95 proc. ogólnej społeczności to licealiści i studenci - dodaje.
Nazwa pochodzi z angielskiego hasła Spotting, co oznacza hobby obserwowania obiektów związanych z komunikacją; autobusów, samochodów czy samolotów. Stąd też wzięło się określenie na obserwowanie ludzi, z którymi spędzamy czasami nawet ponad 30 minut w komunikacji miejskiej. Pierwszy Spotted powstał w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. By nie przeszkadzać w pracy przebywającym tam studentom, wymyślono metodę cichego komunikowania się.
Maciek: - Zaczęło się w Warszawie w BUW-ie. Miało to być dla ludzi, którzy obecnie przebywają w bibliotece. Wiadomo nie można tam rozmawiać, czyli komunikowano się w inny sposób. Obecnie fanpage BUW-u przekracza 15,5 tysiąca fanów. Później z tego BUW’u zaczęły się otwierać nowe spotted, na centra handlowe, na kluby, szkoły - mówi.
Spotted: Rybnik nie przekroczył jeszcze nawet tysiąca tzw. ‘lajków na facebooku’. Pomimo tego, użytkownicy chętnie podsyłają wiadomości i anonimowo pozdrawiają między innymi rybniczanki. Pomysłodawcy, Maciek i Kamil, nie chcieli zamykać się tylko i wyłącznie na zaczepkach. Na stworzonym przez nich profilu można znaleźć dodatkowo informacje o kulturalnych wydarzeniach odbywających się na terenie Rybnika. Spotted to również świetne miejsce na ogłoszenia. Dzięki użytkownikom przebywającym na profilu, w szybkim tempie można znaleźć poszukiwane miejsce, zagubiony telefon czy nietypowe gry planszowe, w które można pograć w rybnickich lokalach.
Kamil, drugi z pomysłodawców, dodaje: - My promujemy to co nas interesuje. GamePub ostatnio powstał więc odwiedziliśmy to miejsce,, zrobiliśmy sobie fotkę i ich promujemy. Odwrotnie to aż tak dobrze nie działa, ale nie przejmujemy się tym. Reklamujemy eventy, wydarzenia np. Harlem Shake - dodaje.
Wyszukując rybnickie Spotted, można natknąć się na wiele profili szkół. Istnieje m.in. Spotted: V LO Rybnik czy Spotted: IV LO Rybnik. Jednak to ogólne Spotted: Rybnik było pierwszą taką inicjatywą w naszym mieście. Początkowo ubrane w klasyczne logo miasta z ikrą. Dziś w miniaturce profilu można zobaczyć symboliczne rybki na czerwonym tle. Pomysłodawcy zdradzają, że być może logo to pojawi się niebawem w wersji fizycznej w postaci naklejek, oczywiście w naszym mieście. Mają również nadzieję, że ich fanpage nie przeminie i wciąż będzie przyciągał nowych zwolenników podrywu w Internecie a nawet urośnie na duże centrum informacji o kulturze i rozrywce związane z Rybnikiem.
Jeśli jeszcze nie sprawdziłeś Spotted:Rybnik, odwiedź społeczność na Facebook’u: https://www.facebook.com/SpottedRybnik
A jak Wam się podoba pomysł? Czy macie pomysły na to, aby stworzyć nowe akcje w naszym mieście? Piszcie!
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?