Czy frekwencja na Black Friday 2018 pobije rekord z 2016 roku?

Artykuł sponsorowany
W samych tylko Stanach Zjednoczonych w 2016 roku zakupy z okazji Czarnego Piątku zrobiły 154 miliony osób. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność święta zakupów w Europie, wszystko wskazuje na to, że rekord może zostać pobity. Polscy przedsiębiorcy robią wszystko, by także u nas idea się spopularyzowała.

Dlaczego akurat piątek?

W Stanach Zjednoczonych dzień po Święcie Dziękczynienia jest nieoficjalnym początkiem sezonu zakupów świątecznych. Łączy się to z organizowanymi w pierwszej połowie XX paradami, w trakcie których pojawiał się Święty Mikołaj, zwiastując zbliżające się Boże Narodzenie - następne w kolejności ważne święto - oraz, rzecz jasna, czas prezentów. Parady z okazji Święta Dziękczynienia organizowane były często przez domy towarowe, takie jak Eaton’s w Kanadzie czy Macy’s w USA, które wykorzystywały tę okazję do promowania swoich produktów. Dzień parady wypada w piątek.

Nadchodzi era Cashback?

Cashback to bonus w postaci gotówki, którą otrzymujesz po zakupie określonych produktów w sklepie objętym promocją. W przeciwieństwie do payback, który polega na długotrwałym zbieraniu punktów, w przypadku cashback pieniądze dostajesz od razu i możesz przeznaczyć je na zakup kolejnych produktów tej marki. Na polskim rynku pojawiają się platformy, dzięki którym użytkownicy są na bieżąco z aktualnymi okazjami cenowymi. Dużą popularnością wśród polskich łowców okazji cieszy się w ostatnim czasie portal Zrabatowani.pl, który obsługuje sklepy internetowe.

Zrabatowani.pl stworzyli program partnerski, który zrzesza sklepy oferujące swoim klientom podwójny zwrot pieniędzy za zakupy z okazji Black Friday. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników portalu, jego założyciele wypuścili darmową wtyczkę do przeglądarki, która informuje o trwających promocjach. W ramach programu partnerskiego podpisali ze sklepami umowy na wyłączność, dzięki czemu użytkownicy portalu mają dostęp do unikatowych produktów w promocyjnej cenie oraz możliwość skorzystania z opcji cashback niedostępnej w innych miejscach. Programem objętych jest 500 sklepów, istnieje możliwość wyboru spośród 1 mln produktów objętych rabatem. Portal jest ogólnodostępny, a Zrabatowani.pl nie pobierają opłat za rejestrację konta.

Komu się opłaca?

Dla klientów korzyść płynąca z Black Friday jest oczywista - promocje, wyprzedaże, możliwość zdobycia kodów rabatowych i kuponów promocyjnych to czysta oszczędność. Dlaczego właściciele marek decydują się na powszechne promocje? Zniżki cenowe sprowadzają do ich sklepów dużą ilość ludzi i podnoszą sprzedaż. Dzięki okazyjnym cenom firmy zdobywają nowych klientów, budują zaufanie do marki oraz podnoszą poziom satysfakcji klientów. Okazje cenowe pojawiające się wszędzie w Czarny Piątek tworzą swojego rodzaju zakupowe święto, które w niektórych Stanach USA jest w tej chwili oficjalnie dniem wolnym. Klimat festynu budzi pozytywne skojarzenia kupujących z markami, co prowadzi do większej sympatii wobec określonych produktów i chęci wracania do określonych sklepów.

Brat Czarnego Piątku - Cyber Monday

Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia i Czarnym Piątku, który nastawiony jest na klientów kupujących online. Ma przyciągnąć także klientów, którzy nie mieli czasu zrobić zakupów w promocyjnej cenie w świąteczny weekend. Również to święto zakupowego szaleństwa zaczyna pojawiać się w Polsce. O nadchodzących okazjach cenowych poinformują Was Zrabatowani.pl.

Kiedy?
Czarny Piątek w tym roku wypada 23 listopada, natomiast Cyber Monday 26 listopada.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Dodaj ogłoszenie