MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Używana Kia XCeed (2019-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym.
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym. Kia
Gdy na rynku pojawiła się Kia XCeed, większość osób poszukujących kompaktowego crossovera spoglądała na ten model z pewnym dystansem, ale gdy przekonała ich atrakcyjna cena i świetne wyposażenie, stali się szczęśliwymi użytkownikami jednego z najładniejszych przedstawicieli tego segmentu. Jak po kilku latach spracuje się XCeed i czy warto rozważyć jego zakup?

Spis treści

Używana Kia XCeed. Nadwozie/wnętrze

Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie,
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym. Kia

Podczas pierwszej prezentacji modelu, gdy samochód został odsłonięty, pierwszym wrażeniem było po prostu „Wow, ale ładny!”. Nawet dziś, po czterech latach od premiery Kia XCeed prezentuje się świetnie i naprawdę wyróżnia się z tłumu innych przedstawicieli kompaktowych crossoverów dynamiczną, świeżą sylwetką. Nieczęsto zdarza się, aby crossover wyglądał lepiej od technicznego i stylistycznego kuzyna – modeli Ceed. Oprócz dużego grilla w kształcie „nosa tygrysa”, cechą charakterystyczną są z pewnością wysoko osadzone klosze lamp, które dodatkowo rozciągają się ku tyłowi i mocno nachodzą na nadkola i maskę. Przedni zderzak jest mocno stylizowany i ma sportowy charakter, zaś po jego bokach osadzono duże wloty powietrza. Tył jest odrobinę spokojniejszy, ale tu również główną rolę odgrywają bardzo duże klosze lamp, które śmiało zachodzą na boki i mają niespotykaną sygnaturę LED. Szeroki słupek C, spojler dachowy, mocno uwydatnione nadkola oraz nakładki z tworzywa sztucznego sprawiają, że auto prezentuje się bardzo muskularnie i dynamiczne. Wystarczy znaleźć auto w ładnym, najlepiej żółtym kolorze z metalicznym wykończeniem, aby zwracać na siebie uwagę na ulicy. A jak prezentuje się wnętrze?

Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie,
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym. Kia

Kia XCeed emanuje spokojem i poukładaną stylistyką. Łagodne kształty, dużo poziomych linii, przyciski grzecznie poukładane w rzędach, wszystko czytelne i usystematyzowane. Miłośnicy analogowych rozwiązań na pewno będą zadowoleni. Mam nawet wrażenie, że jest zbyt spokojnie i po emocjach wywołanych przez stylistykę nadwozia, we wnętrzu możemy doznać pewnego rozczarowania, ale jeśli ktoś szuka klasycznych rozwiązań, w Kii XCeed poczuje się rewelacyjnie, choć poszukujący nowoczesności mogą być rozczarowani. Na pochwałę zasługują fotele, które są bardzo wygodne, obszerne, mają wystarczająco długie siedziska i niezłe trzymanie boczne. Z tyłu również jest wystarczająco dużo miejsca, choć wysocy pasażerowie mogą nieco narzekać na braki w przestrzeni nad głową. Pojemność bagażnika w Kii XCeed w standardowym układzie to 426 litrów (1378 litrów po złożeniu oparć kanapy).

Używana Kia XCeed. Silniki/układ napędowy

Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie,
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym. Kia

Premiera Kii XCeed była dla koreańskiego producenta niezwykle ważna, dlatego też nie dziwi bardzo szeroka oferta silnikowa. W portfolio znajdziemy niemal wszystko – oszczędne i niewielkie jednostki, silnik Diesla, miękka hybryda a nawet wersja napędu hybrydowego plug-in. Podstawą jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Alternatywą jest jednostka 1.4 T-GDI generująca 140 KM i 242 Nm momentu obrotowego. Tu już zaczynają się rozsądne osiągi, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie nie jest zbyt niskie i wynosi 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Alternatywa pojawiła się po 2021 roku i był to silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. Jest również wersja z miękką hybrydą MHEV 48V, która ma co prawda te same parametry, ale dzięki udoskonalonemu systemowi Start/Stop i funkcji „żeglowania”, jest w stanie obniżyć zużycie paliwa do wartości około 6,2 l/100 km. Na uwagę zasługuje również wersja 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm, która jest ciekawą alternatywą dla kogoś, kto szuka mocnego i szybkiego auta, ale nie chce twardego i drogiego hot hatcha.

Jeśli ktoś szuka oszczędności, powinien zwrócić uwagę na wersję z silnikiem Diesla. Model z jednostką 1.6 CRDi z instalacją miękkiej hybrydy MHEV 48V generuje 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie spalanie – około 5,2 l/100 km. Jest także wspomniana hybryda plug-in na bazie jednostki 1.6 GDI o mocy systemowej 141 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 11 sekund, prędkość maksymalna to 185 km/h a zasięg na zasilaniu z baterii to około 59 kilometrów.

Używana Kia XCeed. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie,
Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym. Kia

Popularne usterki? Kia XCeed to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się żadnych niepokojących historii czy problemów. Bazowy silnik jest dość słaby, choć odporny na intensywną eksploatację. Mocniejsze jednostki napędowe, w tym 204-konne 1.6 T-GDI mogą wykazywać drobne wycieki, jeśli były intensywnie eksploatowane, olej nie był wymieniany w skróconych interwałach itp. Materiały we wnętrzu są dość twarde, ale odporne, więc wystrzegajmy się mocno wyeksploatowanych i zniszczonych sztuk – może to być oznaka zaniedbań.

W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących Kii XCeed. Przykładowo model z 2022 roku z silnikiem 1.5 T-GDI i przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 95 000 złotych kupimy model 2021 roku z podobnym przebiegiem i tym samym silnikiem.

Używana Kia XCeed. Podsumowanie

Kia XCeed to jedna z ciekawszych, choć rzadko branych pod uwagę propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W odpowiedniej wersji prezentuje się rewelacyjnie, jest przestronna, praktyczna, bardzo dobrze wyposażona i wykończona. Co prawda bagażnik mógłby być większy, a silniki nieco bardziej oszczędne, ale trudno znaleźć równie ciekawą propozycję w tym przedziale cenowym.

Używana Kia XCeed zalety:

  • świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia i z żółtym lakierem;
  • bardzo dobrze wykonane, funkcjonalne i ergonomiczne;
  • szeroka paleta jednostek napędowych (warta uwagi szczególnie 1.5 T-GDI MHEV 48V);
  • całkiem niezłe wyposażenie już w bazowej wersji, zaś w topowej mnóstwo ciekawych dodatków.

Używana Kia XCeed wady:

  • nieco zbyt sztywne zawieszenie daje się we znaki na nierównych drogach;
  • przeciętnie wyglądające i ograniczone funkcjonalnie wirtualne zegary;
  • mimo wszystko – niewiele miejsca na kanapie i skromny bagażnik.

Używana Kia XCeed opinie:

Paweł z Raszyna
Kia XCeed to świetne kompaktowe SUV o stylowym wyglądzie i solidnych osiągach. Podoba mi się agresywny design z dynamicznymi liniami, które wyróżniają go spośród innych aut w tej klasie. Wnętrze jest przestronne i dobrze wykonane, z wysokiej jakości materiałami i nowoczesnym układem. Samochód oferuje również wiele zaawansowanych funkcji, takich jak systemy bezpieczeństwa i komfortu (aktywny tempomat, prowadzenie po pasie itp.), które sprawiają, że jazda staje się bardziej przyjemna i bezpieczna. Silnik 1.5 T-GDI jest mocny i responsywny, a prowadzenie jest pewne i stabilne. Jestem bardzo zadowolony z mojego auta i polecam go innym osobom poszukującym sportowego i funkcjonalnego samochodu.
Patryk z Tczewa
Kia XCeed to samochód, który przekroczył moje oczekiwania. Jestem pod wrażeniem jakości wykonania i dbałości o szczegóły. Wnętrze jest wygodne i ergonomiczne, a materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości. Auto jest także bardzo funkcjonalne, z przestronnym bagażnikiem i liczbą schowków. Co mnie najbardziej zaskoczyło, to osiągi silnika. Moc i responsywność sprawiają, że jazda jest dynamiczna i satysfakcjonująca. Dodatkowo, systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy są bardzo skuteczne i podnoszą poziom bezpieczeństwa na drodze. Kia XCeed to znakomite połączenie stylu, komfortu i wydajności.
Dominik z Radomia
Kia XCeed to samochód, który jest świetnym wyborem dla osób poszukujących kompaktowego crossovera. Podoba mi się jego dynamiczny wygląd i sportowy charakter. Jazda tym autem jest bardzo przyjemna i komfortowa, a prowadzenie jest pewne i stabilne. Wnętrze jest dobrze zaprojektowane i przestronne, z wygodnymi fotelami i nowoczesnymi funkcjami. Jednakże, niektóre materiały użyte do wykończenia mogłyby być lepszej jakości. Mimo to, Kia XCeed oferuje wiele za swoją cenę i jest wyposażona w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, co dla mnie jest ważne. Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z mojego samochodu i uważam, że to dobry wybór dla osób, które szukają dynamicznego i funkcjonalnego samochodu.

Wybrane jednostki napędowe w Kia XCeed:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.0 T-GDI

998 ccm

120 KM

172 Nm

186 km/h

11,3 s

6,6 l/100km

149 g/km

1.4 T-GDI

1353 ccm

140 KM

242 Nm

200 km/h

9,4 s

6,7 l/100km

151 g/km

1.5 T-GDI 

1482 ccm

160 KM

253 Nm

208 km/h

9,0 s

6,4 l/100km

145 g/km

1.6 T-GDI 

1591 ccm

204 KM

265 Nm

220 km/h

7,6 s

7,2 l/100km

162 g/km

1.6 CRDi MHEV

1598 cm3

136 KM

280 Nm

200 km/h

10,2 s

5,2 l/100km

135 g/km

1.6 GDI PHEV

1580 cm3

141 KM

265 Nm

185 km/h

11 s

1,4 l/100km

32 g/km

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Kia XCeed (2019-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto