Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Transport GZM rozpoczął pracę od… awarii. Nadal nie działa prawidłowo! Pasażerowie są w kropce, nie mogą korzystać z biletów VIDEO

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Wideo
od 16 lat
System Śląskiej Karty Usług Publicznych, którego początki sięgają 2012 roku, został wyłączony 28 września. 1 października zastąpił go nowy system Transport GZM, który rozpoczął pracę od… awarii. - Awaria modułu AOZ systemu centralnego, powodująca niestabilną pracę systemu i utrudnienia w zakupie biletów, została usunięta – zapewnia Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Pasażerowie mają inne zdanie.

System Transport GZM nadal nie działa prawidłowo

Aplikacja Transport GZM uruchomiona 1 października miała umożliwić pasażerom transfer danych z karty ŚKUP do nowego systemu, a przejście między systemami miało być proste i bezproblemowe. Jedną z interesujących nowości, które ma oferować Transport GZM jest „podróż start/stop”. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba płacić za bilet z góry – opłaca się jedynie odbyte przejazdy z całego dnia. W teorii brzmi to świetnie – rzeczywistość nie jest już taka różowa. Nowy system rozpoczął działanie od awarii.

- Awaria modułu AOZ systemu centralnego, powodująca niestabilną pracę systemu i utrudnienia w zakupie biletów, została usunięta. Można już korzystać z podróży Start/Stop i korzystać z biletów pakietowych zakupionych w nowym systemie – zapewniała GZM 2 października.

Tymczasem dzień później przed Punktami Obsługi Pasażera ustawiają się długie kolejki rozdrażnionych pasażerów. „A gdzie tam, nic nie działa”, „mam bilet na karcie ŚKUP i nie mogę z niego korzystać”, „mam powyżej uszu tego bałaganu” – takie i tym podobne głosy słychać w każdym miejscu ogonka przed POP w Centrum Przesiadkowym w Gliwicach.

- Trzeba przyjść do punku obsługi, ustawić aplikację i zobaczyć, czy ona w ogóle zacznie działać. Jak do tej pory nie działają ani kasowniki, w których mogliśmy kasować bilety z karty ŚKUP, nie działa aplikacja, tylko się denerwujemy – mówi Zofia Draga, pasażerka czekająca w kolejce w Gliwicach.

Pasażerka dodaje, że na karcie ŚKUP ma zakodowany bilet wieloprzejazdowy, który każdorazowo wymaga skasowania w pojeździe. Gdy nie działają kasowniki, nie ma możliwości dopełnienia tego obowiązku.

- Jadę tak jakby na gapę mając w torebce ważny bilet, którego nie mogę skasować – dodaje.

Podobnych głosów jest więcej. Czytelniczka Joanna w przesłanym do redakcji mailu pisze, że próby założenia konta w nowym systemie podejmowała wielokrotnie.

- Mnie nie udało się do dziś założyć konta, robię to od kilkunastu dni. Nie mam przez kilka dni dostępu ani do ŚKUPu, ani nie mogę założyć konta na Transport GZM, ani migrować pieniędzy z e-portmonetki, ani zapisanych na ŚKUP biletów – pisze czytelniczka.

Władze GZM informują, że firma Asseco DS, wykonawca systemu, zapewnia, że bilety okresowe i pakietowe dla kont założonych w systemie Transport GZM przed 1 października zostały skutecznie zmigrowane.

- Bilety te powinny być widoczne zarówno w portalu, jak i aplikacji. Może się zdarzyć, że część kasowników w pojazdach nie widzi jeszcze biletów pakietowych. W ciągu kilku godzin problem ten zostanie rozwiązany – zapewnia GZM.

Osoby, które zakładały konto przed 1 października i które nadal nie widzą w nim swojej karty ŚKUP lub zapisanych na niej biletów, powinny wysłać wiadomość na adres e-mail [email protected]. W zgłoszeniu należy podać numer ID konta, który można znaleźć w zakładce „Moje dane” oraz nr karty ŚKUP.

- Ewentualny brak widoczności biletów na nowym koncie nie oznacza też, że nie można podróżować. Wszystkie zapisane na kartach ŚKUP bilety są cały czas widoczne dla kontrolerów – uspokaja GZM.

Czy to zapewnienie wystarczy poirytowanym pasażerom? Komentarze w Internecie świadczą, że nie. „Nie ma możliwości się zalogować do systemu mimo odinstalowania i zainstalowania aplikacji”, „na stronie www widać bilet pakietowy. W apce nic nie ma. Apka zresetowana i nadal nic. Czyli wciąż nie działa”, „Brak możliwości zalogowania się do konta. Komunikat, że nie udało się powiązać konta z identyfikatorem - wylogowano automatycznie. Zmiana hasła nie pomaga”, „i po co było to zmieniać? Nie mogło zostać tak, jak było?” – tym podobnych komentarzy są setki.

Warto przypomnieć, że system ŚKUP, który dziś pasażerowie wspominają z sympatią, również nie miał dobrego startu. Przez pierwsze tygodnie działania system często się zawieszał, dodatkowym problemem był brak czytników w niektórych pojazdach komunikacji publicznej. Czas pokaże, czy na Transport GZM, który (nie)działa od 1 października pasażerowie w przyszłości również spojrzą bardziej przychylnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Transport GZM rozpoczął pracę od… awarii. Nadal nie działa prawidłowo! Pasażerowie są w kropce, nie mogą korzystać z biletów VIDEO - Katowice Nasze Miasto

Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto