Za poślizg zapłaciła z góry

Marcin Kasprzyk
Nie wiem co dzieje się z moim zamówieniem - skarży się Dorota Tyman.
Nie wiem co dzieje się z moim zamówieniem - skarży się Dorota Tyman.
Dorota Tyman ze Świerklan już czwarty miesiąc czeka na okna, które pod koniec kwietnia zamówiła w rybnickiej firmie Latosiński. W ubiegłym tygodniu Artur Karwot, dyrektor do spraw handlowych firmy Latosiński obiecał ...

Dorota Tyman ze Świerklan już czwarty miesiąc czeka na okna, które pod koniec kwietnia zamówiła w rybnickiej firmie Latosiński. W ubiegłym tygodniu Artur Karwot, dyrektor do spraw handlowych firmy Latosiński obiecał nam, że mieszkanka Świerklan dostanie swoje okna do 31 sierpnia. Cóż kiedy, wczoraj - 1 września - pani Dorota wciąż czekała na zamówienie.

- To skandal! Za wszystko zapłaciłam z góry. Niestety, nie wiem, co dzieje się z moim zamówieniem - skarży się nasza Czytelniczka.

Dorota Tyman na początku roku postanowiła wymienić w swoim domu okna. Spośród kilkunastu producentów w regionie, których reklamy kusiły klientów promocjami i fachowym wykonaniem, wybrała firmę Latosiński.

Zapłaciła z góry

- Reklamowali się, że u nich to wysoka jakość, tradycja i renoma, więc zadzwoniłam. Za pół godziny przyjechali fachowcy, by wszystko pomierzyć. Zamówiłam trzy okna z parapetami - opowiada Dorota Tyman.

29 kwietnia zapłaciła za nie 3,2 tys. zł. Firma zobowiązała się, że dostarczy okna między 19 a 26 czerwca. Ale nic z tego.

Okien nie ma do dziś

Mieszkanka Świerklan dodaje, że nikt nie informował jej o tym, iż termin się przesunął: - Nikt też nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego. Podobno czekają na jakieś szyby - tyle dowiedziałam się w firmie. Gdybym wiedziała, że będę tyle czekała, pojechałabym na wakacje, a okna kupiłabym we wrześniu. Nie można tak traktować ludzi.

Artur Karwot z firmy Latosiński zapewnił nas, że pani Tyman otrzyma swe okna do 31 sierpnia. - Na bieżąco informujemy naszych klientów, co dzieje się z ich zamówieniem. Gdy są opóźnienia, każdy telefon zaczyna się od przeprosin - zapewniał nas dyrektor.


Nie dotrzymał słowa

- Pani Danuta zapłaciła nam całą kwotę przed końcem kwietnia, by zdążyć przed wprowadzeniem wyższej stawki VAT - mówił Artur Karwot, szef do spraw sprzedaży, gdy kilka dni temu odwiedziliśmy firmę Latosiński. - Wiosną zamówień mieliśmy bardzo dużo. Nie przewidzieliśmy, że będzie ich aż tak wiele. Stąd pewne opóźnienia, z którymi walczymy do dziś - dodaje.
W firmie dowiedzieliśmy się też, że jeśli wykonawca spóźnia się ze zleceniem, wówczas płaci klientowi umowną karę, "w wysokości stawki odsetek ustawowych". Ile konkretnie wynosi ta kara, tego nam nie powiedziano. - To zamówienie jest faktycznie mocno spóźnione, ale klientka już kilka tygodni temu była informowana, że okna otrzyma do 31 sierpnia - zapewniał nas pracownik firmy. Karwot obiecał też, że powiadomi redakcję, gdy zamówienie zostanie zrealizowane. Nie dotrzymał słowa.

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3