Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W popularnych kurortach zaczyna brakować miejsc w hotelach. Polacy masowo rezerwują wyjazdy online. To świetna okazja dla cyberprzestępców

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (50 proc. obłożenia) nastąpi 8 maja.
Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (50 proc. obłożenia) nastąpi 8 maja. Szymon Starnawski/ Polska Press
Rząd powoli odmraża gospodarkę otwierając kolejne sektory. już od najbliższego weekendu swoją działalność wznowią hotele. W popularnych serwisach rezerwacyjnych ten wzmożony ruch już widać. Na najbliższy weekend 8-9 maja większość miejsc w hotelach jest już niedostępnych. Z tej sytuacji cieszą się nie tylko hotelarze, ale niestety także cyberprzestępcy.

- W związku z ponownym otwarciem hoteli obserwujemy sytuację analogiczną do tej, jaka była w ubiegłym roku, kiedy także wznowiliśmy działalność po dłuższej przerwie. W przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze. Goście rezerwują pobyt z rezerwą, przed samym przyjazdem, a na ostateczną decyzję wpływ ma m.in. pogoda- mówi Joanna Ostrowska, Osti-hotele.

Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (50 proc. obłożenia) nastąpi 8 maja. Tydzień później ruszą ogródki restauracyjne. Na pełne wznowienie działalności gastronomii poczekamy do 29 maja. I to właśnie wówczas w hotelach miejskich spodziewają się wzrostu obłożenia.

Dwukrotny wzrost ataków phishingowych

W zeszłym roku ponad dwukrotnie częściej spotykaliśmy się z atakami phishingowymi. Podszywanie się pod inną osobę lub firmę w celu wyłudzenia loginu i hasła do np. konta bankowego, poczty elektronicznej lub portalu społecznościowego dotyczy także największych serwisów rezerwacyjnych- wynika z anych zespołu reagowania na incydenty bezpieczeństwa komputerowego działającego w strukturach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (CSIRT NASK).

Okazuje się, że operatorzy serwisów rezerwacyjnych przykładają większą uwagę do kwestii zabezpieczeń niż np. właściciele e-sklepów. Z badań EmailLabs wynika, że zdecydowana większość serwisów rezerwacyjnych stosuje zabezpieczenia korespondencji mailowej z klientami. Robi to 73 proc. z nich. Dla porównania w sektorze e-commerce ten odsetek jest o 5 proc. niższy. Jednak najbardziej zaawansowane zabezpieczenia stosuje 35 proc. serwisów rezerwacyjnych.

- Ewidentnie widać, że incydenty związane z bezpieczeństwem poczty w ostatnich latach pozytywnie wpłynęły na świadomość i inwestycje w tym obszarze. Klienci co trzeciego serwisu rezerwacyjnego mogą czuć się w pełni bezpieczni. Wykorzystują oni standard DMARC wspierany przez takich gigantów jak m.in. Google, AOL, Microsoft czy Yahoo. Dobrze skonfigurowany protokół praktycznie blokuje możliwość podszywania się pod domenę serwisu rezerwacyjnego, co sprawia, że niebezpieczny email w ogóle nie powinien dotrzeć do skrzynki klienta – komentuje Katarzyna Garbaciak z EmailLabs.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: W popularnych kurortach zaczyna brakować miejsc w hotelach. Polacy masowo rezerwują wyjazdy online. To świetna okazja dla cyberprzestępców - Portal i.pl

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto