Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybsza pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. ZUS przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków

Redakcja
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Zwolnienie przedsiębiorcy ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty i rozłożenie zaległości składkowych na raty. Rozpatrywanie wniosków składanych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej ma być szybsze. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków.

Oddziały ZUS w całej Polsce do piątku sprawdziły już ponad 80 tys. wniosków o wsparcie w ramach tarczy kryzysowej. Chodzi o pisma, które wpłynęły przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych.

- Ta liczba niedługo będzie nieaktualna, ponieważ po wprowadzeniu tzw. automatów nastąpi masowa weryfikacja dokumentów. To stanie się jeszcze przed świętami - zapowiadała prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pierwsze przelewy za tzw. postojowe ZUS wykona 15 kwietnia. Weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń postojowych przyśpieszy system do automatycznej obsługi wnioskodawców.

- Mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków. Tego typu system wykorzystywaliśmy przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system - przypomina prezes ZUS.

Przyśpieszeniu ma ulec także rozpatrywanie papierowych dokumentów. - Część wniosków wpływa do ZUS drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Jednak także w ich przypadku automat znajdzie zastosowanie i przyspieszy obsługę - informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Tzw. tarcza antykryzysowa umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. Samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Szybsza pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. ZUS przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków - Kurier Lubelski

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto