Prezydent Miasta Rybnika ogłosił konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku. Nowy szef placówki będzie odpowiadał także za nową przestrzeń przestrzenią muzealno-wystawienniczą, która powstaje na terenie kompleksu Juliusz.
- Przed nowym dyrektorem wielkie wyzwanie – podkreśla prezydent Rybnika Piotr Kuczera. – Rybnickie muzeum, skupiające się do tej pory głównie na naturalnym i kulturalnym dziedzictwie Rybnika i Ziemi Rybnickiej, znacznie poszerzy obszar swoich zainteresowań. W wyremontowanych, zabytkowych budynkach poszpitalnego kompleksu Juliusz, powstaje bowiem edukatorium poświęcone przyrodzie Górnego Śląska oraz przestrzeń ekspozycyjna związana z historią medycyny i farmacji. Ze względu na unikalny charakter i prezentowaną tematykę obiekt będzie miał oddziaływanie o zasięgu regionalnym. Podobnej placówki nie ma w naszym regionie, więc jej powstanie jest wielką szansą dla Rybnika. Szansą, której potencjał powinien umieć wykorzystać nowy dyrektor – dodaje prezydent.
W konkursie na szefa muzeum nie planuje startować szefujący jednostce od 16 lat Bogdan Kloch. - Nie startuje w konkursie, ale zostaję w muzeum. Będę się dalej zajmował pracą naukową, merytoryczną dotyczącą historii regionu - mówi Bogdan Kloch.
Przed nowym dyrektorem postawiono sporo wyzwań. Bo kierowanie wystawą na Juliuszu i spełnienie wymagań dotyczących ilości odwiedzających to miejsce osób rocznie, wymaga nie lada umiejętności nie tylko menadżerskich ale i marketingowych.
Osoby zainteresowane udziałem w konkursie, spełniające kryteria wskazane w ogłoszeniu, prócz listu motywacyjnego, powinny również przygotować autorską, pisemną koncepcję (organizacyjno-finansową) funkcjonowania Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywicznej wizji rozwoju działalności.
Koncepcja powinna być przygotowana w oparciu o budżet oraz statut Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku. Dokumenty aplikacyjne można składać do 22 grudnia br.
Wymagania niezbędne, stawiane przed kandydatem na stanowisko dyrektora Muzeum, to m.in.:
· wykształcenie wyższe magisterskie: humanistyczne lub z zakresu zarzadzania lub zarządzania w kulturze,
· udokumentowane, doświadczenie w tworzeniu i realizowaniu projektów kulturalnych, w tym edukacyjnych, lub pracy w obszarze kultury,
· udokumentowane, doświadczenie w zarządzaniu zespołem w ramach struktury hierarchicznej lub zespołem w ramach metodyki projektowej,
· biegła znajomość ustawy o muzeach, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i powiązanych rozporządzeń,
· znajomość problematyki będącej przedmiotem dziedzictwa kulturowego, kultury, sztuki i pamięci,
· znajomość lokalnych, krajowych środowisk twórczych i transgranicznych w ramach obszaru historycznego Górnego Śląska,
Wymagania pożądane to m.in.:
· umiejętność konceptualizowania, organizowania i prowadzenia przedsięwzięć brandingowych, promocyjnych związanych z działalnością kulturalną,
· doświadczenie w realizacji interdyscyplinarnych wydarzeń i projektów kulturalnych,
· predyspozycje do budowania strategii krótko i długoterminowych,
· doświadczenie w projektach (preferowane stanowiska menedżerskie) dotyczących budowania marki turystycznej,
· znajomość trendów w marketingu produktów i marketingu w kulturze,
· doświadczenie w realizacji imprez masowych,
· znajomość trendów w zarządzaniu dziedzictwem industrialnym, kulturze, animacji i edukacji kulturalnej,
· doświadczenie w pozyskiwaniu środków finansowych z różnych źródeł publicznych i prywatnych, w tym krajowych i zagranicznych.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?