Rybnik: Jak wypełnić śmieciową deklarację i co gdzie wyrzucać? Sprawdź!
Najważniejszy w zasadzie jest podpunkt 1 części B. To tutaj należy określić ile osób zamieszkuje daną nieruchomość. To właśnie od tej ilości pobierana będzie opłata. W przypadku, gdy w domu mieszkają cztery osoby - właśnie taką liczbę należy wpisać w odpowiedniej rubryce (nawet jeśli ilość osób zameldowanych w danej posesji jest inna, czyli np. w domu zameldowana jest osoba, która na stałe przebywa za granicą). W rubryce zatytułowanej "Wyliczenie miesięcznej opłaty" wpisujemy ponownie ów liczbę osób zamieszkujących dom oraz stawkę opłaty, która - uwaga - we wszystkich przypadkach wynosi 10 złotych. Dlaczego? - Bo zgodnie z "Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Rybnika", śmieci segregować muszą wszyscy. Nie ma więc możliwości, żeby w tej części ktoś zadeklarował, że będzie płacił 15 złotych od osoby, bo obojętna jest mu ekologia i nie zamierza segregować śmieci - mówi Grzegorz Nowak, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej. Osoby, które mają swój dom obowiązują jeszcze tylko dwie rubryki w deklaracji. W części D- załączniki - należy wpisać oświadczenie w którym wyjaśniamy na przykład, że liczba osób zameldowanych w danym domu jest inna od ilości osób zamieszkujących w nim (wystarczy kilka zdań potwierdzenia od właściciela posesji, iż na przykład w domu zameldowana jest córka, która na stałe przebywa w Irlandii). Potem należy deklaracje podpisać w części E i złożyć w urzędzie.