Kontrolują deklaracje śmieciowe w Rybniku. Jest wiele nieprawidłowości
Urząd Miasta przypomina, że w przypadku zmian mających wpływ na wysokość opłat śmieciowych (tj. narodziny dziecka, wprowadzenie się osób, tymczasowe zamieszkanie, wynajem nieruchomości, wyprowadzenie się osób lub zgon) konieczne jest złożenie nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Na dokonanie tej formalności mamy 14 dni od momentu wystąpienia zmiany.
W związku z pojawiającymi się nieprawidłowościami, intensyfikujemy kontrole. Każda niezgodność liczby osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość z liczbą zadeklarowaną w deklaracji będzie weryfikowana indywidualnie. Do celów weryfikacji brane będą pod uwagę ilości odbieranych spod nieruchomości odpadów oraz odczyty z liczników zużycia wody/odprowadzania ścieków. Przyjmuje się, że średnie miesięczne zużycie wody wynosi 2,4 – 3,0 m³ na mieszkańca
– wyjaśnia Ilona Krajczewska, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej rybnickiego magistratu.
Zwracamy uwagę, że ponoszone przez Miasto koszty zagospodarowania odpadów wynikają z faktycznej ilości śmieci wytwarzanych przez mieszkańców. Wpływy do budżetu Miasta na realizację tego zadania zależą zaś od złożonych deklaracji. Jeżeli do zagospodarowania jest znacznie więcej śmieci, niż wynika to z deklaracji – opłaty ponoszone przez mieszkańców mogą wzrosnąć. W ten sposób osoby uczciwie dokonujące rozliczeń poniosą koszty wywozu odpadów za mieszkańców niezgłoszonych do deklaracji.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?