- Budowany odcinek to przeszło 10 kilometrów drogi o charakterze drogi głównej przyspieszonej, w ramach którego powstanie m.in. pięć bezkolizyjnych węzłów komunikacyjnych i kilkanaście obiektów inżynieryjnych – mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. – Kluczowym elementem układu łączącego centrum miasta z drogą regionalną będzie Droga Śródmiejska, która przebiegać będzie na odcinku od Węzła Śródmiejskiego do skrzyżowania z ulicą Obwiednia Południowa. Prace, wykonane równolegle, tj. w jednym czasie na wielu odcinkach, zakończone zostaną w 2019 roku – dodaje.
Przypomnijmy, że droga Racibórz-Pszczyna będzie miała po dwa pasy ruchu w dwóch kierunkach, wykonawca położył pierwszy odcinek jednego z dwóch pasów biegnących w kierunku Rybnika.
Inwestycja jest zaawansowana na wszystkich odcinkach, jednocześnie trwają intensywne prace związane z betonowaniem 13 obiektów mostowych. Wartość, najwyższego w historii miasta dofinansowania z funduszy europejskich, to 289.989.933 zł, łączna wartość projektu to 433.700.000 zł. Długość budowanego odcinka południowej obwodnicy miasta to 10.22 kilometra, dzięki czemu Rybnik uzyska szybkie połączenie z autostradą A1. Długość Drogi Śródmiejskiej to 860 metrów. Na trasie drogi budowanych jest 13 obiektów mostowych i 5 bezkolizyjnych węzłów. Jeżeli prace nadal będą przebiegały zgodnie z planem, to mieszkańcy regionu z rybnickiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna przejadą już jesienią 2019 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?