Wiadukt przy Wielopolskiej w Rybniku do poszerzenia?
Ulica Wielopolska (łączy Gliwicką i Mikołowską) „wpadając” w jedną z pięciu arkad wiaduktu na Paruszowcu, jest mocno zawężona - obok jezdni nie ma już miejsca dla pieszego, czy rowerzysty. Miasto rozważą możliwość udrożnienia przejazdu pod wiaduktem. - Rzeczywiście, w tym roku zlecimy przetarg na projekt związany z udrożnieniem przejazdu pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Wielopolskiej. Na podstawie tego projektu zostanie przygotowany kosztorys - przyznaje Agnieszka Skupień, asystent prezydenta Rybnika.
- Jednak trudno powiedzieć, czy uda nam się to zrealizować w tym roku. To kwestia jakiś oszczędności. Bo sama realizacją nie została ujęta w planie budżetowym w tym roku - dodaje Skupień.
Przypomnijmy, jakieś 200 metrów dalej, tuż obok dworca kolejowego na Paruszowcu, w nasypie kolejowym zostanie „wydrążony” tunel, w którym zostanie puszczona ścieżka rowerowa. W przypadku wiaduktu przy Wielopolskiej sprawa wydaje się prostsza. - Wystarczyłoby wybrać trochę ziemi i zrobić chodnik między kolejną arkadą, z dala od aut - zauważa pan Henryk Madziurski, którego spotykamy w okolicach pobliskiej szkółki nadleśnictwa. Na takie, czy inne rozwiązanie, trzeba będzie poczekać.
Trzeba było umocnić skarpę
Póki co, kierowcy przejeżdżający pod 14-metrowym obiektem obserwują prace związane z umacnianiem skarpy kolejowej.
- PKP Polskie Linie Kolejowe w okresie między październikiem a grudniem 2016 r, prowadziły remont skarpy wzdłuż ulicy Mikołowskiej w Rybniku w pobliżu przystanku osobowego Rybnik Paruszowiec - mówi Jacek Karniewski, z PKP PLK. Zakres prac obejmował wzmocnienie gruntu skarpy na długości ok.30 m przez palowanie i zabudowanie tzw. gabionów.
Jedyny taki na Śląsku
W związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi w styczniu i lutym 2017 r., cześć prac związanych z uporządkowaniem terenu wokół skarpy musiała zostać przesunięta w czasie - ostatecznie miały zakończyć się w tym tygodniu.
Wiadukt kolejowy nad ul. Wielopolską składa się z pięciu arkad o rozpiętości 8 metrów. Przy wysokości prawie 14 metrów wydaje się on dość smukły. Wykonany jest z cegły klinkierowej i płyt granitowych w pasie górnym oraz w przyziemiu.
Co warte jest podkreślenia, monumentalny ceglany wiadukt jest jedyną taką budowlą na Górnym Śląsku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?