Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rybnik kończy przygodę z serialem Diagnoza. Dziś ostatni odcinek IV serii

UM, AK
Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z udziałem miasta jako bohatera serialu „Diagnoza”. Dziś (wtorek, 21 maja) stacja TVN wyemituje 13 odcinek czwartej serii serialu.

Rybnik bohaterem serialu – finał dwuletniej przygody

Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z udziałem miasta jako bohatera serialu „Diagnoza” - informuje Urząd Miasta Rybnika. Dziś (wtorek, 21 maja) stacja TVN wyemituje 13 odcinek czwartej serii serialu.

Od 4 września 2017 roku widzowie w całej Polsce oglądali perypetie lekarzy z Szpitala Specjalistycznego nr 4 w Rybniku, poznając tym samym miasto.

Na lokowanie produktu turystycznego miasta w serialu fabularnym czyli tzw. city placement Rybnik zdecydował się w marcu 2017 roku, podpisując tym samym umowę z TVN Media na realizację minimum 40 ujęć we wszystkich odcinkach serialu pierwszej serii oraz użycie słowa Rybnik minimum 10 razy. Promocja miasta w ten sposób kosztowała 369 tys. zł brutto (tyle samo wydano za promocję w 2 sezonie, zaś w trzecim i czwartym było to 300 tys. zł brutto) - przypomina Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta Rybnika.

Aktorzy przyjechali do Rybnika, a 13 czerwca odbyło się spotkanie z dziennikarzami i aktorami na planie. Prezydent miasta przywitał Maję Ostaszewską, Adama Woronowicza, Magdalenę Popławską oraz Macieja Zakościelnego w Rybniku. Dziennikarze mieli okazję zobaczyć prace przy pierwszym odcinku serialu. Kampus ponownie na parę dni stał się szpitalem.

Uroczysta premiera serialu odbyła się w sierpniu z udziałem gwiazd serialu. Pierwszy odcinek wyemitowano w stacji TVN we wtorek 5 września o godz. 21.30. Diagnozę, a tym samym Rybnik na antenie telewizji oglądało średnio 2,2 mln widzów. Serial stał się najchętniej oglądaną produkcją fabularną TVN. Finał sezonu 28 listopada 2017 roku zobaczyło 2,6 mln widzów. Z kolei w serwisie player.pl Diagnozę wyświetlono 6,8 mln razy.

Serial Diagnoza kupiła ukraińska telewizja

Ujęć Rybnika było w sumie o kilkanaście więcej, a Rybnik padł z ust aktorów aż 15 razy. Dzięki serialowi od kwietnia tego roku w ogólnopolskich mediach o Rybniku pisano i mówiono ponad 2400 razy! Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyliczono na 7,3 mln złotych. Ogromny sukces „Diagnozy” w Polsce spowodował, że „nasz” serial zakupiła ukraińska stacja 1+1. Od grudnia 2017 roku widzowie tej stacji poznawali losy Anny, Michała, Sadzików i Artmanów, a przy okazji poznawali Rybnik. Sukces serialu zaowocował także Telekamerą za najlepszy serial oraz dla Mai Ostaszewskiej jako najlepszej aktorki.

Od czerwca 2017 roku rybniczanie przyzwyczaili się do udziału gwiazd i ekipy filmowej w życiu naszego miasta. Maję Ostaszewską czy Macieja Zakościelnego można było spotkać na rynku, bulwarach czy przy familokach w dzielnicy Chwałowice. W szczególności Chwałowice były ulubioną dzielnicą filmowców i praktycznie w każdej serii pojawiali się tam. Przygotowaniem aktorów do „godanio po naszymu” zajął się Mateusz Sebastian, prowadzący na co dzień ze swoją żoną blog podróżniczy belekaj.eu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto