(© by Alan Light / CC BY 2.0 (flickr))

Boisz się, że bieganie negatywnie wpłynie na wygląd twoich mięśni? Przekonaj się, w jaki sposób kształtuje ono sylwetkę.

Bieganie wspomaga terapię nadciśnienia – obniża ciśnienie tętnicze, dzięki czemu skutecznie zmniejsza prawdopodobieństwo miażdżycy, zawału serca, udaru i choroby wieńcowej. Stanowi również ważny element profilaktyki cukrzycy. Chociaż niewątpliwie bieganie wpływa pozytywnie na zdrowie, wiele osób zastanawia się nad jego związkiem z mięśniami, a dokładniej nad tym, czy codzienny jogging rzeźbi je czy spala. Poznaj odpowiedź na to pytanie.

Bieganie zmniejsza czy zwiększa masę mięśniową?

Wiele osób preferujących treningi siłowe unika biegania z obawy przed redukcją tkanki mięśniowej. Łatwo bowiem zaobserwować, że ciało lekkoatletów jest smukłe. Jednak codzienny jogging, w odróżnieniu do biegów długodystansowych, nie stanowi zagrożenia dla pieczołowicie budowanej masy mięśniowej. Dodatkowo odpowiednio przeprowadzony trening pozwala biegaczom zredukować tkankę tłuszczową, równocześnie kształtując mięśnie.

W czasie biegania angażowane są różne grupy mięśni, co prowadzi do skuteczniejszego spalania zmagazynowanego tłuszczu. Regularny jogging prowadzi do rozwoju mięśni, a im większa ich masa, tym skuteczniej spalamy zbędne kalorie. W czasie biegu najsilniej angażowane są mięśnie nóg, brzucha, ramion, rąk i pleców – trening skutkuje ich dotlenieniem.

Bieganie wiele korzyści niesie również osobom doświadczającym bólów pleców wynikających ze stresu – aktywność rozluźnia nadmiernie napięte mięśnie. Okazuje się więc, że bieganie nie szkodzi początkującym kulturystom, którzy obawiają się utraty masy mięśniowej. Ważne jest jednak, aby nie przesadzać z treningami.

Bieganie na mięśnie brzucha

W przypadku nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha zaleca się wykonywanie ćwiczeń wzmacniających te partie mięśni, a dokładniej mięśnie prostaty, międzyżebrowe oraz mięśnie skośne. Dzięki mniejszej ilości tłuszczu sylwetka wygląda szczuplej. Podczas gdy mięśnie brzucha najlepiej ćwiczyć na siłowni, bieganie w skuteczny sposób uzupełnia taki trening. Jedynie podobne połączenie ćwiczeń przynieść może spodziewane rezultaty. Niezbędna jest także właściwa dieta – unikanie słodyczy i tłuszczów zwierzęcych, spożywanie dużych ilości owoców i warzyw oraz picie wody.

Bieganie jest zbawienne nie tylko dla sylwetki, ale także dla psychiki. Jest to świetny sposób na rozładowanie stresu. Podczas biegania zapomnieć można o codziennych problemach i poświęcić odrobinę czasu własnej osobie. Pozytywne skutki biegania widoczne są już po kilku tygodniach regularnych treningów, kiedy to miejsce ma poprawa wydolności organizmu.

Zalety biegania

Budowanie mięśni to nie jedyna korzyść niesiona przez bieganie. Ten rodzaj aktywności fizycznej spala kalorie znacznie szybciej niż spacery. Jest to także doskonały sposób na utrzymanie stałej wagi, nawet pomimo niewielkich odstępstw od diety.

Regularne biegi wspomagają serce i płuca, redukując ryzyko szeregu chorób. Dzięki tej aktywności możliwe jest obniżenie ciśnienia i poziomu złego cholesterolu. Poza tym, dotleniając organizm, bieganie wpływa korzystnie na koncentrację i nastrój. Jest to także znana metoda walki z zaburzeniami snu. W świetle ostatnich badań okazuje się, że bieganie niweluje pierwsze objawy depresji.

Co więcej, bieganie wspomaga pracę stawów i chroni przed stanami zapalnymi. Systematyczny jogging wzmacnia układ kostny, zmniejszając ryzyko osteoporozy. Aby bieganie przyniosło korzyści, należy pamiętać o rozgrzewce i nie nadwyrężać organizmu. Osoby początkujące powinny stopniowo wydłużać trasę. Ważne jest także noszenie specjalnego obuwia, które chroni przed urazami.


Wsparcie redakcyjne od:



Czytaj także

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

2447 (gość)

pewni jesteście że wzmocnienie mięśni prostaty korzystnie wpłynie na wygląd brzuch hahaha