(© archiwum)

Często słyszymy, że zdrowa dieta powinna zawierać błonnik. Dlaczego jest on tak ważny i gdzie go znaleźć?

Błonnik reguluje pracę układu trawiennego i usprawnia krążenie. W połączeniu z wodą pęcznieje, redukując apetyt. Błonnik zmniejsza wydzielanie insuliny, co ułatwia kontrolowanie poziomu cukru we krwi. Aby dostarczyć go organizmowi, należy spożywać produkty nieprzetworzone i zbożowe, takie jak brązowy makaron i ryż, otręby, kasza gryczana i pieczywo razowe. Należy konsumować owoce – m.in. maliny, jagody, cytrusy i porzeczki. Bogate w błonnik są także warzywa, w szczególności rośliny strączkowe, pomidory i pietruszka. Należy jednak pamiętać, że błonnik zmniejsza przyswajanie składników odżywczych, dostarczanych wraz z dietą. Dlatego też należy zadbać o różnorodny jadłospis bogaty w witaminy i minerały.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl


Wsparcie redakcyjne od:


Dieta i odżywianie

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!