Moda męska Andrzeja Żylaka z Rybnika
Andrzej Żylak koloruje świat Rybnika niewiarygodnymi stylizacjami modowymi – w ulubionych, pastelowych odcieniach. Ludzie się za nim obracają, zazwyczaj reagują serdecznie, uśmiechem. Okazuje się, że jego talent zauważyli przedstawiciele domu modowego z Londynu, proponując...współpracę.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Dom modowy w Berlinie był zachwycony
Andrzej Żylak, na co dzień prezes Rybnickiej Izby Przemysłowo-Handlowej, honorowy konsul Chorwacji, zostanie modowym influencerem?
– Spokojnie, dla mnie to tylko dobra zabawa. Po prostu lubię się bawić modowymi konwencjami, na co dzień się tak ubieram – mówi nam Andrzej Żylak potwierdzając, że nawiązał niezobowiązującą współpracę ze znanym światowym domem modowym. Nie chce jednak zdradzać nazwy, ani szczegółów. Wiadomo jednak, że zauważono go w Londynie, gdzie przy okazji pobytu wziął udział w konkursie modowym, gdzie trzeba było rozróżniać kolory.
– Żółty ma 24 odcieni, odgadłem bodaj 17 z nich. Więc wygrałem ten konkurs. Pastele to mój konik – wyjaśnia rybniczanin przyznając, że niektóre z jego stylizacji znalazły się w katalogu modowym, a w Japonii robią ponoć furorę. – W ramach współpracy założyłem Instagrama, a także Facebooka, chociaż wcześniej nie miałem do czynienia z social mediami. Tak powstała "Pastelowa elegancja" – śmieje się Andrzej Żylak.
Ma w garderobie ponad 1000 koszul
Uwielbia przebierać w garderobie i kombinować z kolorami.
– Mam sześć luster, konsultuję się z żoną Anną, która robi zdjęcia. Nie zawsze się ze mną zgadza w doborze, ale dogadujemy się – mówi Andrzej Żylak
A ma naprawdę przepastną szafę: niezliczoną liczbę kapeluszy, ponad 1000 koszul, 360 krawatów, tyle samo puszetek, a buty przestał już liczyć. Oczywiście, jak sam mówi, czasem robi “remanent”. Na stałe współpracuje też z krawcem z Rybnika, który niektóre ubrania przeszywa, poprawia, by były zgodne z obowiązującymi w modzie trendami. Stylizacja ocenia żona Anna, która dopinguje męża. Usłyszał już od niej “ja bym tak nie wyszła”, ale ostatecznie zawsze dogadują się co do jego wyborów.
Nie przeocz
- IKEA wyprzedaje końcówki serii po 5, 10 i 20 zł! Gigantyczne okazje i promocje
- Koszmarne dachowanie na Zakręcie Mistrzów w Rudzie Śląskiej. Wideo
- Beskidy oblężone. Narciarze szturmują wyciągi w Wiśle. A gdzie dystans i obostrzenia?
- Tu najłatwiej możesz się zakazić koronawirusem! Rząd pokazuje wyniki badań [lista]
Sześć luster w domu
– Mam w domu sześć luster, więc przed wyjściem dokładnie mogę sprawdzić każdy szczegół stylizacji. Lustro jest jak malarska paleta, pozwala dobierać, łączyć, zmieniać wszystkie elementy stroju, innymi słowy malować swój styl – dodaje. Przyznaje, że zawsze miał talent do doboru kolorów. – Już w dzieciństwie na wsi z siostrą pletliśmy wianki, a mój zawsze był bardziej kolorowy – uśmiecha się.
W młodości, na studiach, także lubił się wyróżniać, bawił się stylistyką i tak to trwa, aż do dzisiaj. Stał się kolorowym ptakiem, wytyczając modowe trendy zwłaszcza w swojej grupie wiekowej. – Mam tyle lat na ile wyglądam. Powiedzmy, że jestem w grupie “silver model” – śmieje się prezes RIPH.
Skąd bierze pomysły na czasami śmiałe, innym razem ekscentryczne dobory kreacji?
– Z tym się trzeba urodzić, ja mam po prostu instynkt, odróżniam kolory, znam się na estetyce. To się sprawdza. Nie boję się eksperymentów – wyjaśnia.
Nawet na spotkania biznesowe nie zawsze ubiera się zgodnie z obowiązującym dress-codem. Robi to w pełni świadomie, nie spotkał się z nieprzychylnymi komentarzami, choć czasem widzi, jak ktoś kogoś szturchnie łokciem
– Środowisko mnie zna. Pełnię jeszcze konsula, więc mówią, że jako konsulowi mogę sobie pozwolić czasem na więcej, na taką ekstrawagancję – mówi Andrzej Żylak. Sęk w tym, że Andrzej Żylak na co dzień chodzi w pastelowych stylizacjach, choćby podczas spacerów z psem. Więc dla niego nie jest to żadna nowość, nie przejmuje się więc, co o tym myślą inni. Jest wierny sobie.
Zobacz koniecznie
Moda męska: Kolor przyciąga. To się sprawdza
W jego ocenie kolory mają moc. Ot, chociażby podczas wizyt w Krakowie już w czasach pandemii gdy siadał na zewnątrz przy lokalu, szybko stoliki zapełniały się wokół. Po prostu to przyciąga ludzi. – To znaczy, że oddziałują na nasze zachowania, to psychologia – mówi. Jest przeciwny “szarościom” w modzie męskiej, które niestety dominują. To też nie jest przypadek, że w sklepach działy kobiet są kolorowe, a męskie – nudne, szare. Powołuje się na badania prof. Israela Abramowa z Brooklyn College, który wykazał, że panowie mają kłopoty z rozróżnieniem odcieni niebieskiego, żółtego i zielonego.
– Producenci materiałów, projektanci i styliści męskich ubiorów więc bardzo ostrożnie proponują odważniejszą kolorystykę, wiedząc o trudnościach w komponowaniu barwnych zestawów. Ja proponuję coś zupełnie odwrotnego, to się podoba – dodaje.
Musisz to wiedzieć
Stylizacje, czyli zaufaj sobie
Jakiejś dobre rady dla kogoś, kto chce pójść w jego ślady?
- Pamiętajmy jednak, aby kolory dobierać świadomie i z umiarem, gdyż kolor to najpotężniejsze narzędzie w komunikacji niewerbalnej. Co najważniejsze - róbmy to sami. Możemy się wzorować na czym chcemy, ale sami. Szukanie poszczególnych uzupełniających barwnych elementów stroju wymaga przede wszystkim wiedzy, co już mamy w szafie. Ja zaglądam tam co najmniej dwa, trzy razy tygodniowo, planując swój ubiór na kolejne dni i za każdym razem odkrywam inne możliwości. Zaglądanie do szafy i sklepów musi stać się nawykiem. Dobierając kolorystykę, korzystajmy z barw otoczenia, przyrody, malarstwa, zabawek, innych stylizacji, filmów, reklam, innymi słowy ze wszystkiego, co zobaczymy i nam się spodoba – radzi Andrzej Żylak.
Pastelowa elegancja to jakość!
Elegancja, a tym bardziej pastelowa, nie toleruje bylejakości. – Unikajmy łączenia koszul z krótkim rękawem z krawatem. Buty tylko ze skóry, najlepiej na cienkiej podeszwie, sznurowane, wsuwane praktycznie każde, których kolorystyka, typ będzie pasował do naszej stylizacji. Skarpetki powinny być w kolorze spodni o ton ciemniejsze, co najmniej sięgające do połowy łydki. Spodnie zawsze wyprasowane na kant, nawet uszyte z bawełny czy innych naturalnych składników. Pamiętajmy, liczy się pierwsze wrażenie – radzi.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?